معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت : حدود 90 درصد دانش آموزان این دبستان دخترانه صدرای چهار در این وقف که منجر به خرید آب سرد کن برای مدرسه شد، شرکت کردند.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: باتوجه به اینکه برکات و ثمره وقف به جامعه باز می‌گردد، از ادارات و سازمان‌هایی همچون شهرداری که بودجه فرهنگی دارند، انتظار بیشتری داریم، آنان باید پای کار بیایند تا شاهد افزایش تعداد موقوفات باشیم .
 
وی در خصوص اینکه در چه زمینه‌هایی به موقوفات جدید نیاز است، بیان کرد: در زمینه علمی و قرآنی و همچنین در زمینه پزشکی نیز به شدت برای جذب موقوفات جدید احساس نیاز می‌شود .
 
مشهوری در خصوص ثبت وقف جدید در یکی از مدارس تبریز، اظهار کرد: برای سخنرانی در مدارس و ترویج فرهنگ وقف در بین دانش آموزان برنامه ویژه داریم که نتیجه این سخنرانی‌ها و برگزاری تئاتر دانش آموزی، منجر به ثبت وقف جدید در یکی از مدارس تبریز شد که به هریک از دانش آموزان سهیم در این طرح، وقف نامه صادر کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به طرج اداره کل اوقاف برای ترویج فرهنگ وقف بین دانش آموزان، عنوان کرد: باتوجه به اعلام آموزش و پرورش استان، حدود 600 هزار دانش آموز در سطح استان تحصیل می‌کنند که با دریافت پنج هزار تومان از هر دانش آموز، می توان با نیت خیری موقوفه جدید ثبت کرد که این فرصت بزرگی برای رفع برخی نیازهای دانش آموزان بی‌بضاعت محسوب می‌شود.
 
مشهوری تأکید کرد: با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری دو طرفه داریم، ولی انتظار می رود آموزش و پرورش جدی تر وارد کار شود.
 
فریده منصوری مدیر مدرسه صدرای چهار که این وقف جدید توسط دانش آموزان این مدرسه ثبت شده است، گفت: به پیشنهاد اداره اوقاف، وقف دسته جمعی در مدرسه را برنامه ریزی کردیم و برای آشنایی دانش آموزان با موضوع وقف، از طریق آیات قرآنی و توسط دبیران اقدام کردیم و سپس قیمت هر سهم را پنج هزار تومان تعیین کردیم و دانش آموزان از محل پس اندازشان، سهم خریداری کرده و در قبال آن وقف نامه دریافت کردند.
 
وی با بیان اینکه به دانش آموزان تأکید کرده بودیم که تنها از پس اندازهایشان وقف کنند، افزود:این طرح مورد استقبال اولیاء و دبیران مدرسه نیز قرار گرفت که در مجموع حدود 90 درصد دانش آموزان این دبستان دخترانه در این وقف که منجر به خرید آب سرد کن برای مدرسه شد، شرکت کردند.
 
منصوری با بیان اینکه با ترویج فرهنگ وقف در بین دانش آموزان، می توان در راستای پیشبرد اهداف کشور مبنی بر رفع مشکلات نیازمندان موثر واقع شد، گفت: همچنین آشنا شدن دانش آموزان با کارهای نیک و خدا پسندانه از نظر فرهنگی نیز حائز اهمیت است.
/2759/